POVEZAVA VSEH RAČUNSKIH OPERACIJ S CELIMI ŠTEVILI
DANAŠNJA NALOGA:
Preglej spletno stran in sledi navodilom. V zvezek si zapiši naslov (poišči zgoraj ↑), nato reši spodnji kviz , s katerim boš ponovim že znano snov. Vsak primer si zapiši v zvezek in ga reši, nato označi pravilni odgovor. Potem si poglej video posnetke in njihovo vsebino prepiši v zvezek. Uporabljaj barve! Nato si poglej in v zvezek prepiši razlago izpostavljanja skupnega faktorja. Za vajo reši predvidene naloge, ki so zapisane spodaj. Naloge iz delovnega zvezka objavi v kanalu splošno v zvezku za predavanja v svoji mapi za matematiko. Ne pozabi narediti nove strani z današnjim datumom.
Uspešno delo.
PRIMERI:
a) -8 : (-2) – 12 : (-4) + 32 : (-4) = Ker ima deljenje prednost pred odštevanjem in seštevanjem, najprej izračunamo označene člene.
= +4 – (-3) + (-8) = Sedaj odpravimo oklepaje. Upoštevamo, da liho število minusov pomeni negativno število, sodo število minusov pa pozitivno število.
= 4 + 3 – 8 = -1
b) (18 – 24 : 3) · (-5) = Najprej izračunamo vrednosti v okelpajih. Upoštevamo, da ima deljenje prednost pred odštevanjem.
= (18 – 8) · (-5) = Izračunamo razliko v oklepaju.
= 10 · (-5) = Zmnožimo oba faktorja. Če množimo dva različno predznačena faktorja, je zmnožek negativno število. Faktorja pa pomnožimo.
= -50
c) ( -7 – 3)2 : ( 22 · (-5) + ( 52))= Najprej izračunamo vrednost potenc. Pri prvem členu pa najprej vrednost izraza v oklepaju, potenco kasneje.
= (-10)2 : ( 4 · (-5) + 25) =
= 100 : (-20 + 25) =
= 100 : 5 =
= 20
d)
25 : (-8) – 120 : (32 – 17) – 120 = Deljenje ima prednost pred odštevanjem, zato najprej delimo posamezne člene. Pazi, da najprej izračunaš vrednost oklepaja.
= 32 : (-8) – 120 : (9 – 17) – 120 =
= -4 – 120 : (-8) – 120 =
= -4 – (-15) – 120 = Sedaj odpraviš oklepaje.
= -4 + 15 – 120 = Enako predznačena števila združiš.
= – 124 + 15 = Sešteješ različno predznačeni števili, tako da zapišeš predznak minus, saj je (-124) po absolutni vrednosti večje število, števili pa med seboj odšteješ, tako da od večjega odšteješ manjše.
= – 109
e) -3 · (5 – 11) = Izračunamo na dva načina. Glej e.1) in e.2) točki.
e.1) -3 · (-6) = 18 Najprej izračunamo vrednost v oklepaju.
e.2) -5 · (5) – 3 · (-11) = Uporabimo zakon o razčlenjevanju. (Glej zapis spodaj).
= -15 + 33 =
= 18
Uporabili smo ZAKON O RAZČLENJEVANJU: a · (b + c) = a · b + a · c
ZAKON O ZDRUŽEVANJU:
a · ( b + c ) = a · b + a · c
VELJA TUDI OBRATNO:
a · b + a · c = a · ( b + c )
Takrat rešemo, da smo izpostavili skupni faktor.
PRIMERI:
5 · 17 + 5 · 19 = 5 · (17 + 19) → Izpostavimo število 5, saj je v obeh faktorjih, števili 17 in 19 pa seštejemo.
5 · 17 – 5 · 19 = 5 · (17 – 19) → Pazi, če je vmes minus, je tudi v oklepaju minus.
– 17 · 4 + 4 · 3 = 4 · (-17 + 3)
2 · 7 – 7 · 2 = 2 · (7 + 7) = 7 · (2 + 2) = 2 · 2 · 7 → Dobro premisli o pravilnosti.
VAJA DELA MOJSTRA, ČE MOJSTER DELA VAJO!
Za vajo reši naloge, ki so zapisane v posameznem okvirčku, glede na svoje znanje. Klikni na ustrezno mesto in zapisane naloge reši v zvezek. Na koncu slikaj svoje delo in ga objavi v svojo mapo v Teamsih v mapo matematika. Tvoje delo bomo učitelji preverili, tako da pazi, da si izbereš sebi ustrezno skupino, drugače bo tvoje delo zavrnjeno in boš moral rešiti še skupino, ki ti jo bomo določili mi. Mogoče pa to ni tako slaba stvar.
MOJE ZNANJE JE SLABŠE
Če meniš, da je tvoje znanje slabše, v delovnem zvezku reši naloge prve skupine na strani 44. Reši tudi nalogo 1 iz druge skupine.
Moje znanje je povprečno
Reši naloge druge skupine iz delovnega zvezka na strani 45 in prvo nalogo iz tretje skupine.
MOJE ZNANJE JE ZELO DOBRO
Reši nalogo 3 iz druge skupine in naloge tretje skupine iz delovnega zvezka na strani 45 in 46.
DODATNA POMOČ IN VAJE
Če potrebuješ dodatno razlago ali dodatne vaje za utrjevanje, si pomagaj s spletnim učbenikom. Klikni na gumb spodaj.